loading...
دستگیره کابینت
حسام نورعلی زاده بازدید : 25 یکشنبه 19 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

مدرنیسم چیست؟ چه زمانی ، کجا و چگونه مدرنیسم ظهور کرد؟ در اینجا ویژگی های مدرنیسم و ​​مشهورترین نمایندگان مدرنیسم در جهان وجود دارد:


 
مدرنیسم مفهومی بسیار گسترده است که در یک تعریف ساده بیان نمی شود یا خیر. به طور خلاصه ، مدرنیسم با جنبش های رنسانس و اصلاحات به موازات رفاه مردم شروع به ظهور کرد. این یک حرکت ابتکاری است که در زمینه هایی مانند نقاشی ، ادبیات و معماری م effectiveثر بوده است. در این دوره ، تفکر دین محور جای خود را به مفاهیم خردگرایی ، جهانی بودن دانش ، صلح و آزادی بر اساس انسان گرایی واگذار کرد.

مدرنیسم گرایشی از اندیشه و هنر است که نفوذ خود را تا جنگ جهانی دوم ادامه داد. در دوران پس از جنگ جهانی دوم ، پست مدرنیسم جایگزین آن شده است. از سوی دیگر ، پست مدرنیسم به عنوان واکنشی نسبت به مشکلات مهم و اساسی که در دوره کارآیی مدرنیسم پدید آمد ، متولد شد. برای اطلاعات دقیق تر در مورد پست مدرنیسم ، می توانید مقاله ما را با عنوان ندیر پست مدرنیسم چیست و چه خصوصیاتی دارد بخوانید.

در این مقاله ، ما پاسخ یکی از مهمترین ایده ها و جنبش های هنری دوره اخیر را بررسی کردیم ، "مدرنیسم چیست" ، "جریان و ویژگی های مدرنیسم چیست؟"

فهرست
مدرنیسم چیست؟
چرا و چگونه مدرنیسم ظهور کرد؟
ویژگی های مدرنیسم چیست؟
نمایندگان جنبش مدرنیسم
جنبش مدرنیسم در ترکیه
مدرنیسم چیست؟
مدرنیسم از کلمه "modernus" می آید ، که از کلمه لاتین "modo" گرفته شده است که به معنی "بلافاصله ، اکنون ، جدید" است. اولین کاربرد کلمه Modernus بسیار قدیمی است. این مفهوم برای بیان اینکه مسیحیت در طی انتقال از بت پرستی به مسیحیت در قرن 5 ، ویژگی های متفاوتی نسبت به گذشته داشت ، مورد استفاده قرار گرفت. می توان آن را نوعی مسیحیت معادل مدرن بودن تعریف کرد. مفهوم "مدرن" که به معنای "جدید و فعلی" مورد استفاده قرار می گیرد ، در مقایسه با اولین کاربرد آن تا به امروز ، دستخوش تغییر بزرگی شده است.

برای یادگیری معادل مدرنیسم در معماری می توانید مقاله معماری مدرن ما را بخوانید.


چرا و چگونه مدرنیسم ظهور کرد؟
وقتی زمان از تاریخ اخیر به امروز بررسی می شود ؛ می توانیم بگوییم که تاریخ آزاد اندیشی ، دانش و رویکردهای مبتنی بر انسان متأسفانه خیلی قدیمی نیست. رویکردهای ظالمانه مبتنی بر دین ، ​​جنگ ، قحطی ، قصد زندگی و غیره مفاهیم همیشه به عنوان موانع اصلی در راه آزادی بشریت ظاهر شده اند. تا دوره روشنگری که با رنسانس در قرن 17 و 18 آغاز شد.


 
در این دوره که پایه های مدرنیسم پایه ریزی شد ، اکتشافات جغرافیایی در جهان و افزایش تجارت دریا منجر به ثروت و رونق ایتالیا در آن دوره شد. با کاهش فشار کلیسا ، علاقه اشراف مشهور و ثروتمند آن دوره ، مانند خانواده مدیچی ، به هنر و هنرمندان افزایش یافت. این امر سرمایه گذاری خانواده های اشرافی به هنر و هنرمندان را به همراه داشته است.

باز هم در این دوره ، اومانیسم بر تمام اروپا ، به ویژه ایتالیا تأثیر گذاشت. با توجه به همه این حقایق ، که اساس آن جنبش اصلاحات و رنسانس است. آزادی ، خرد ، دموکراسی ، سکولاریسم ، برابری و غیره. دوره روشنگری هنگامی که درباره مفاهیم صحبت می شود ، آغاز شده است.


 

مدرسه آتن
پاسخ به این سوال که مدرنیسم چیست ، به موازات بلوغ همه این مفاهیم ذکر شده در بالا ، در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن 20 ، یک جریان غالب جهان بینی ، ایده و جنبش هنری در جهان غرب است.

مدرنیسم در واقع به سبک زندگی مدرن و توسعه فرهنگی اشاره دارد. ژان جک روسو ، دکارت ، مونتسکی و کانت مهمترین متفکرانی بودند که به امروزی این مفهوم کمک کردند. به ویژه كانت مطالعاتی را انجام داد كه پیشگام ظهور مدرنیسم با مبانی مستحكم تری بود.


 

امانوئل کانت
ویژگی های مدرنیسم چیست؟
ویژگی های اصلی مدرنیسم را می توان به شرح زیر ذکر کرد.

مدرنیسم منطقی و پوزیتیویستی است ،
انجام آزمایش های علمی ، تلاش برای اثبات ، نزدیک شدن به انواع منابع اطلاعاتی و مراجع انتقادی از اصول اساسی است ،
در اصل ، این اعتماد بر ذهن انسان و احترام به حقوق بشر استوار است.
دین ، ​​تاریخ ، اخلاق ، قانون ، فلسفه و ... انتقادات شدیدی نسبت به مفاهیم موجود در محور رابطه علت و معلولی وجود دارد ،
درگیری با تفکر سنتی ؛ دیدگاه علمی و تفکر منطقی غالب است ،
بیان می کند که بشریت می تواند بر اساس خرد و علم رشد کند ، اعتقاد بر این است که دانش گذشته می تواند برای امروز مفید باشد ،
این عمل با اصل واقعیت عینی عمل می کند ، جهانی است و از مفاهیم مترقی دفاع می کند ،
تصور می شود که مفاهیم اخلاقی و اخلاقی باید برای همه جهان یکسان باشد ،
بیان شده است که اهداف زندگی باید به طور عینی تعیین شود و به این ترتیب زندگی شود ،
مفاهیمی مانند شهرنشینی ، عقلانی کردن زندگی اجتماعی ، فرد سازی ، دموکراسی ، سکولاریسم ، تخصص و فناوری غالب هستند ،
تأثیر آن در زمینه های مختلف مانند فلسفه ، نقاشی ، موسیقی ، ادبیات و معماری احساس می شد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 34
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 23
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 26
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 44
  • بازدید ماه : 44
  • بازدید سال : 1,543
  • بازدید کلی : 3,735