loading...
دستگیره کابینت
حسام نورعلی زاده بازدید : 29 یکشنبه 02 خرداد 1400 نظرات (0)

آن کابینت های آشپزخانه یا سرویس بهداشتی از بیرون بسیار زیبا به نظر می رسند ، اما ساختارهای داخلی آنها چطور؟ مهم است که از تخته خرده چوب ساخته شده اند یا از تخته سه لا؟


در کل جعبه های کابینت آشپزخانه و حمام که کاملاً از تخته سه لا ساخته شده محکم تر ، بادوام تر هستند و روکش آن بهتر از جعبه های کابینت تخته خرده چوب است. اگر همه فاکتورهای دیگر برابر باشد ، بهترین کابینت های تخته سه لا. اما با توجه به فاکتورهای دیگر از جمله هزینه و در دسترس بودن ، جعبه های کابینت تخته خرده چوب می تواند یک انتخاب عاقلانه باشد.


آناتومی کابینت ها
کابینت آشپزخانه و حمام را می توان به دو عنصر اصلی تقسیم کرد: جعبه و جلو. قطعات اضافی شامل پانل های جانبی ، استیل ، و ریل است.

جعبه های کابینت
جعبه ها قلب واقعی سیستم های کابینت هستند. جعبه ها نیز قابل تعویض هستند. به عنوان مثال یک تولید کننده کابینت ممکن است فقط یک کابینت پایه 36 اینچی ارائه دهد. اما مطابق با خواسته های طراحی شما ، ممکن است به تعداد جلوی در و کشو به این کابینت یک پایه متصل شود.


به عنوان مثال ، یک پایه کابینت آشپزخانه بدون در ، وسایل و پیشخوان یک جعبه است. کابینت دیواری آشپزخانه (نوعی کابینت آویزان از دیوار) فاقد وسایل و درها نیز یک جعبه است.


جبهه های کابینت
جبهه های کابینت موضوعی کاملاً متفاوت است. درها و جبهه های کشو صورت تزئینی روکش شده ای است که می بینید ، بخشی که بیشتر مردم به آن توجه دارند.


سبک های رایج جلویی Shaker و Slab و گونه های چوبی روکش دار محبوب گیلاس یا بلوط است. زیر این روکش چوب سخت یک پایه تخته سه لا وجود دارد.

پانل های جانبی ، Stiles و Rails
عناصر قابل تعویض دیگر صفحات تزئینی روکش دار هستند که به طور معمول با جبهه های روکش شده مطابقت دارند. برای کابینت های قاب دار ، استیل های عمودی در معرض (بخشهای عمودی) و ریل ها (بخشهای افقی) ممکن است روکش شوند یا ممکن است چوب سخت باشند.

تخته خرده چوب در مقابل کابینت تخته سه لا
جعبه های کابینت ساختاری هستند و بنابراین باید مستحکم باشند. و این همان جایی است که تخته خرده چوب و تخته سه لا بازی می کنند.

کابینت های تخته خرده چوب
طرفداران
ارزان

به طور گسترده ای پیدا شده است

اگر روکش در جای خود باقی بماند بیشتر پایدار است

منفی ها
توسط رطوبت آسیب دیده است

سنگین

می تواند در طول زمان تاب بخورد

تخته خرده چوب ، که تخته فیبر با تراکم متوسط ​​(MDF) نیز نامیده می شود ، تا زمانی که خشک بماند و تحت تنش بی دلیل نباشد ، پایدار خواهد بود.

تا زمانی که روکش شده باشد ، چه با چوب و چه از طریق ترمو فویل ، می تواند برای سالهای سال عملکرد خوبی داشته باشد. MDF اغلب با نام های مختلفی مانند چوب کامپوزیت ، تخته فیبر یا با نام تجاری Masonite نامگذاری می شود.

کابینت تخته سه لا
طرفداران
قوی

کمتر در معرض آسیب آب است

وزن سبک تر

منفی ها
گران تر

نوع تخته سه لا مورد استفاده در کابینت تخته سه لا مرکز خانه نیست که برای غلاف و پروژه های ساختمانی استفاده می شود. تخته سه لا در سطح کابینت اغلب دو برابر تعداد ورق ، لمینیت بهتر و پایان صاف تر است. این برش تمیز ، با خرد شدن یا آسیب دیدگی کمی دارد.

ضخامت تخته سه لا در سطح کابینت 3/4 اینچ است و اغلب از یک طرف با چوب ارزان قیمت ، مانند توس روکش می شود.

جعبه های کابینت تخته سه لا سبک تر از جعبه های تخته خرده چوب هستند. این امر نصب آنها را برای کابینت های دیواری ، جایی که نیاز به بالابر است ، آسان می کند.

هزینه های کابینت و در دسترس بودن
به طور کلی ، کابینت های ساخته شده از تخته خرده چوب نسبت به کاورهای ساخته شده با تخته سه لا قیمت کمتری خواهند داشت. از آنجا که ساخت تخته خرده چوب ارزان تر است ، جعبه های کابینت ساخته شده از این ماده تقریباً یک سوم ارزان تر از جعبه های تخته سه لا هستند.

جعبه های تخته خرده چوب کمی بیشتر در دسترس هستند زیرا این جعبه ها قفسه های خارج از قفسه هستند که در Lowe's ، Home Depot و IKEA یافت می شوند. در بیشتر مناطق یافتن جعبه های کابینت چند تایی که می توانید همان روز خریداری و به خانه بیاورید دشوار است.

اگر بعداً نیاز به تعمیر مجدد کابینت های خود داشته باشید ، کابینت های تخته سه لا کاندیداهای بهتری برای تغییر شکل از کابینت های تخته خرده چوب هستند.

تولید کنندگان کابینت و خرده فروشی
جعبه کابینت تخته سه لا
بسیاری از شرکت های آماده مونتاژ (RTA) فقط از تخته سه لا برای جعبه کابینت استفاده می کنند. در جعبه های تخته سه لا اغلب قفسه هایی ضخیم تر از کناره ها وجود دارد. مشخصات تولیدکننده را حتماً بررسی کنید تا مطمئن شوید از همه تخته سه لا استفاده کرده است.

فروشگاه کابینت RTA
فروشگاه RTA
پادشاهان کابینت آشپزخانه
جعبه های کابینت MDF
IKEA: تعهد IKEA به جعبه های کابینت MDF یکی از راه های ارزان نگه داشتن محصولات خود است. هیچ یک از کابینت های IKEA از تخته سه لا ساخته نشده است.
دپوی خانگی ، موجود: هر دو جعبه کابینت ارزان قیمت و موجود و جعبه های کابینت با مارک Hampton Bay همه از MDF ساخته شده اند.
Lowe's، In Stock: مارک تجاری آن ، Kitchen Classics ، از تخته خرده چوب برای جعبه های کابینت استفاده می کند.
جعبه های کابینت مخلوط تخته سه لا / ام دی اف
Kraftmaid: این شرکت محبوب کابینت از MDF برای جعبه های کابینت استفاده می کند. اما Kraftmaid همچنین دارای گزینه ای برای ساخت تخته سه لا به عنوان یک نسخه جدید با هزینه اضافی است.
27Estore: این خرده فروش آنلاین کابینت های سبک اروپایی مستقر در لاس وگاس از MDF برای جعبه های خود استفاده می کند ، اگرچه برای تخته سه لا توس نیز هزینه اضافی دارد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 34
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 60
  • بازدید ماه : 60
  • بازدید سال : 1,559
  • بازدید کلی : 3,751